Etický kódex
Espan, s.r.o., Obchodný register Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, 45501/B, IČO: 36765422, DIČ: 2022553104, IČ DPH: SK2022553104 podľa §4, sídlo: Jakubov 551, 900 63 Jakubov, Slovenská republika. Štatutárny orgán (konateľ): Andrea Hallová (ďalej tiež len „spoločnosť“)
Preambula
- Tento Etický kódex spoločnosti je akýsi súbor pravidiel, poskytujúcej realitné služby na základe predmetu činnosti: sprostredkovanie predaja, kúpy a prenájmu nehnuteľností (realitná činnosť), zahŕňa interné firemné pravidlá práce, jej výkonu a spôsoby vystupovania vo vzťahu k potenciálnym klkientom a klientom spoločnosti.
- Primárnym cieľom spoločnosti je nie len vniesť princípy dobrých mravov, profesionalizmu a zodpovednosti, ale aj poskytovanie kvalitných, sofistikovaných a profesionálnych služieb spojených s výkonom činnosti spoločnosti.
- Spoločnosť chce dodržiavať tento etický kódex s cieľom vytvárania predpokladov pre vytváranie a chránenia dobrého spoločnosti a jej zamestnancov z titulu záujmu o úspešné realizovanie obchodov spoločnosti.
- Spoločnosť zároveň vyhlasuje, že stotožnenie sa s týmto etickým kódexom a jeho uplatňovanie v praxi, je jednou zo základných podmienok pre možnosť spolupráce so spoločnosťou, ktorej jednotlivé myšlienky etického kódexu sú rozdelené do nasledujúcich kapitol.
Dobré mravy a korektnosť
- Tento etický kódex výlučne zakazuje a odsudzuje akékoľovek pokusy o podvod pri sposkytovaní služieb spoločnosti alebo pri spolupráci so spoločnosťou.
- Spoločnosť svojich klientov a obchodných partnerov úmyselne nezavádza nepravdivými alebo úmyselne skorigovanými údajmi či polopravdami.
- Spoločnosť vždy upozorňuje na možné potenciálne riziká a dôsledky prípadných rozhodnutí.
- Spoločnosť vždy informuje o všetkých náležitých informáciach, ktoré sú podstatné pre realizovanie obchodu, berúc do úvahy dostupné spôsoby získavania a disponovania s údajmi o klientoch, obchodných partneroch a nehnuteľnostiach, v prípade nezrovnalostí tieto konzultujeme s dotknutými osobami a spoločnosťami v snahe zjednť nápravu.
- Spoločnosť odmiena korupciu, klientelizmus, neetický lobing ako aj ostatné „prehrešky“ spoločnosti, ktoré by mohli mať dopad na dobreé meno spoločnosti.
Nezávislosť a zachovanie mlčanlivosti
- Spoločnosť, vrátane jej zamestnancov, sa riadi, vo vzťahu ku klientom, obchodným partnerom a iným inštitúciám, vystupujúcich pri realizovaní jednotlivých obchodných prípadov výlučne riadiac sa zásadou nezávislosti a objektivity, majúc na mysli fakt, že vzťah spoločnosti – realitnej kancelárie a jej klientov alebo obchodných partnerov je založený predovšetkým na dôvere, korektnosti a profesionálnom prístupe s ohľadom na dodržiavanie časovo neobmedzenej mlčanlivosti týkajúcej sa obsahu, spôsobu a podmienok realizovania jednotlivých obchodných prípadov.
Vzdelanie a dobré meno
- Spoločnosť realizuje na pravidelnej báze školenia týkajúce sa spôsobov oslovovania, komunikácie ako aj samotného výkonu činnosti spoločnosti.
- Snahou spoločnosti je tiež informovať a byť informovaný o príslušných zákonoch, navrhovaných legislatívnych úpravách a vládnych uzneseniach či iných faktoch a informáciách, ktoré vplývajú čo predmetov činnosti spoločnosti.
- V záujme každého zamestnanca spoločnosti je taktiež aktívne sa podieľať na samoštúdiu a teda neustálom profesnom raste v oblasti finančníctva, bankovníctva, stavebníctva a nehnuteľností, berúc do úvahy, že pri výkone činnosti spoločnosti môžu byť použité iba také prostriedky, ktoré pripúšťajú zákonné úpravy a nepriečia sa dobrým mravom.
- Spoločnosť dbá nie len o vzdelanostnú oblasť, ale tiež o vizuálnu. Spoločnosť nepodmieňuje vystupovanie zástupcov a zamestnancov spoloočnosti žiadnou rovnošatou, alebo oblečením s logom alebo emplemom spoločnosti. Spoločnosť však dbá na celkové vystupovanie, majúc na mysli primeranú úpravu zovňajšku, adekvátnu vážnosť, nekonfrontačné a príjemné vystupovanie. Spoločnosť nevylučuje a neobmedzuje nosenie riflových nohavíc, tričiek, alebo krátkych nohavíc.
- Spoločnosť však razantne odmieta poskytovanie svojich služieb pod vplyvom alkoholických alebo iných omamných či psychotropných látok.
Informovanosť klientov a partnerov, poskytovanie služieb
- Spoločnosť poskytuje svoje služby výlučne s ohľadom na predmety činnosti uvedené obchodnom registri.
- Spoločnosť neposkytuje služby, ktorých poskytnutie by bolo v rozpore s predmetnom činností vzťahujúcich sa k spoločnosti uvedených v obchodnom registri.
- Spoločnosť pri poskytovaní svojich služieb spolupracuje aj s inými subjektmi, ktoré môžu mať v obchodnom registri uvedené aj iné predmety činnosti.
- Spoločnosť úmyselne nezatajuje informácie, ktoré by mohli mať súvis s konkrétnym oibchodným prípadom. Klienti a obchodní partneri, ktorých sa obchodný prípad týka, sú zo strany spoločnosti, priebežne informovaní o vývoji v jednotlivých oblastiach, oznamujú sa im všetky podstatné zmeny a obsah odosielaných a prijímaných informácií v súvislosti s realizovaných obchodným prípadom.
- Spoločnosť dbá na to, aby dokumenty zverené dočasne k použitiu sa starostlivo uschovávajú, aby nedošlo k poškodeniu, odcudzeniu, alebo strate zverených dokumentov, taktiež sa starostlivo uchovávajú dokumenty, ktoré obsahujú osobné údaje a iné údaje, prostredníctvom ktorých by mohlo dôjsť k ich následnému zneužitiu, v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení aktuálne platných predpisov.
Zisk
- Spoločnosť sa samozrejme stotožňuje s definíciou jej činnosti podľa § 2 Obchodného zákonníka ako: Sústavná činnosť uskutočňovaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť s cieľom dosiahnuť zisk.
- Spoločnosť však podniká nie len s cieľom zisku ale aj s cieľom podnikového rastu a budovania dobrého mena. Ináč povedané, podnik je samostatná ekonomická organizácia, ktorej účelom je uspokojovanie záujmov a potrieb vlastníkov a zákazníkov.
- Spoločnosť zdôrazňuje aj sociálny a ekologický rozmer podnikateľskej činnosti tým, že ciele podniku sa rozširujú o uspokojovanie záujmov zamestnancov a verejnosti a o zodpovednosť voči životnému prostrediu.
- Spoločnosť však za každých okolností odmieta dosahovanie zisku prostredníctvom úmyselného podvodu, klamstva, korigovania, zatajovania alebo zahmlievania informácii. Charakter, dobré meno ako aj najprospešnejšie zastávanie záujmov v prospech svojho klienta, stavia spoločnosť na prvé miesto.
- Spoločnosť tiež odmieta úmyselné poškodenie klientovi alebo spoločnosti, ktorej poskytuje svoje služby, majúc na myslie nie len finančné ale aj duševné či psychické poškodenie klientovi (napr. pripravenie o strechy nad hlavou, pripravenie o finančné prostriedky, spôsobenie finančej škody atď.)
Spolupráca
- Spoločnosť vyhlasuje, že sa pri poskytovaní svojich služieb, v záujme efektivity alebo rozšírenia portfólia, nebráni vytoreniu referenčnej spolupráci s inými subjektmi s obdobným alebo odlišným pracovným zameraním.
- Spoločnosť však takúto spoluprácu podmieňuje stotožnením sa s týmto etickým kódexom, predovšetkým s absolútnym odmietaním vykonávania úmyselných podvodov (finančných, materiálnych, duševných, psychologických) pri vykonávaní individuálnej alebo spoločnej obchodnej činnosti, akceptujúc záujem dosiahnutia zisku, nie však v rozpore s týmto etickým kódexom a legislatívou Slovenskej republiky.
- Spoločnosť vyžaduje vznik akejkoľvek spolupráce s inými subjektmi uzatvorením príslušnej zmluvy v papierovej forme, ktorej obsahom bude presná špecifikácia predmetu referenčnej činnosti. Akúkoľvek spoluprácu spoločnosti písomne uzatvára výlučne štatutárny orgán spoločnosti.
- Spoločnosť si vyhradzuje právo dištancovať sa v celom rozsahu za vystupovanie a správanie sa partnerskej spoločnosti na trhu pred termínom vzniku vzájomnej spolupráce. Spoločnosť rovnako nezodpovedá za personálny prejav partnerskej spoločnosti vo vzťahu k jej vlastným klientom.
- Spoločnosť si vyhradzuje právo odmietnuť alebo vypovedať (ukončiť) spoluprácu s klientmi alebo subjektmi, kde je možné predpokladať, že by mohlo dôjsť k porušeniu jednotlivých ustanovení tohto etického kódexu alebo legislatívy slovenskej republiky.
Spory
- V prípade vzniku akéhokoľvek sporu alebo nespokojnosti, za spoločnosť takúto situáciu rieši výlučne štatutárny orgán – konateľ.
- Spory spoločnosti sú primárne riešené s ohľadom na tento etický kódex a legislatívu Slovenskej republiky.
- Spoločnosť má tiež vypracovaný reklamačný poriadok, ktorý popisuje spôsob podávania a vybavovania reklamácií.
Záverečné ustanovenia
- Dodržiavanie tohto etického kódexu vníma spoločnosť ako prejav osobnej alebo firemnej profesionálnej cti, nakoľko podľa vzťahu k práci do značnej miery možno odhadovať a usudzovať na mravný status človeka, jeho celkové mravné schopnosti a vlastnosti.
- Vytvorením, prijatím a zavedením etického kódexu žiadna spoločnosť nezíska záruku, že sa jej členovia, zamestnanci alebo sparing partneri budú automaticky správať eticky. Dôležité však je, že vďaka kódexu si budú morálne požiadavky a pravidlá plne uvedomovať a môže im pomôcť pri rozhodovaní sa v prípade neistoty ohľadom svojho konania.
Jakubov, 02.05.2017
Espan, s.r.o.
Andrea Hallová